Skip links
Klient:

PAULANER

Zadanie:
Opracowanie spójnej koncepcji prowadzenia komunikacji w social media i stworzenie zaangażowanej społeczności.
Więcej o projekcie

CEL:

Pomimo światowej renomy i rozpoznawalności, marka Paulaner miała problem z przebiciem się do szerszej świadomości u polskich konsumentów. Polskiemu Paulanerowi brakowało spójnej koncepcji prowadzenia komunikacji w Social Mediach, która wyróżniłaby go na tle prężnej konkurencji, zagwarantowała wyrazistość i przywiązała do siebie użytkowników mediów społecznościowych. Głównym celem Klienta było stworzenie wokół marki silnej, zaangażowanej społeczności.  Opracowanie spójnej koncepcji prowadzenia komunikacji w social media i stworzenie zaangażowanej społeczności

KLIENT:

Paulaner to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek piwa na świecie. Jego historia sięga początków XVII wieku, obecnie jest on jednym z zaledwie sześciu browarów, które mogą serwować swoje piwa podczas wielkiego monachijskiego święta piwa Oktoberfest.

To także jeden z głównych sponsorów bawarskiego zespołu Bayern Monachium.

REALIZACJA:

Naszą pracę dla Paulanera rozpoczęliśmy od intensywnego researchu popartego badaniami jakościowymi. Chcieliśmy odnaleźć potencjalnych odbiorców Paulanera oraz poznać zestaw cech i skojarzeń powiązanych z marką. W rezultacie wypracowaliśmy koncept kreatywny o nazwie „Niezwykły Paulaner”, na którym oparliśmy komunikację w Social Mediach i budowę wizerunku marki.

W myśl naszej koncepcji Paulaner jest piwem, które uczyni każdy moment niezwykłym, a jego picie dalekie jest od zwykłego, codziennego spożywania alkoholu. Paulaner towarzyszy nam w momentach godnych zapamiętania i uświetnia te momenty, my zaś możemy celebrować ów złocisty napój w miłej atmosferze i świetnym towarzystwie. Delektujemy się jego smakiem, tak jak delektujemy się chwilami, których jest świadkiem.

Niezwykły koncept wymagał niezwykłego podejścia. Naszą pracę nad kreacjami i komunikacją marki cechowało bardzo duże przywiązanie do szczegółu i bardzo duży nakład czasu i środków. Każda grafika musiała stać na najwyższym możliwym poziomie, każda animacja musiała spełniać wyśrubowane kryteria. Paulaner jest prawdopodobnie najbardziej czasochłonnym z naszych projektów w mediach społecznościowych, jednakże nasz wysiłek przełożył się na wymierne efekty.

Przykład posta 360 Przykład posta 3d

REZULTAT:

Bezpośrednim rezultatem wprowadzonej strategii komunikacji było znaczące zwiększenie zaangażowania fanów profilu Paulaner Polska. Wzrost ten wyniósł średnio 69,74% (porównanie 9 miesięcy naszego działania do analogicznego okresu w roku poprzednim), a widocznym efektem było wytworzenie wokół konceptu Niezwykłego Paulanera zaangażowanej i aktywnej społeczności fanów.

Efektywność naszych działań znalazła również potwierdzenie w mediach branżowych. Zgodnie z raportami portalu Sotrender, już w pierwszym miesiącu naszej współpracy zaangażowanie fanów profilu wzrosło o 344% (raport Sotrender marzec 2018). Od tamtej pory posty profilu Paulaner Polska regularnie pojawiają się w raportach Sotrendera wśród najlepszych i najbardziej angażujących w swojej kategorii (Piwa i Cydry).

Natomiast już drugi miesiąc współpracy przyniósł nam pierwsze miejsce pod względem zaangażowania użytkowników w kategorii Piwa i Cydry, przez co przeskoczyliśmy takie profile jak Żubr, Perła oraz Tyskie (raport Sotrender kwiecień 2018). Warto zwrócić tu uwagę na różnicę skali. Paulaner Polska ma obecnie niecałe 90 000 polubień, podczas gdy w przypadku Perły jest to niespełna 135 000, Żywca – ponad 410 000, zaś Tyskiego – ponad 530 000. Nasze działania udowadniają, że nie liczy się rozmiar profilu oraz wielkość budżetu reklamowego – wystarczy oryginalny, dobrze przemyślany i dobrze wykonany pomysł.

344% - wzrost zaangażowania fanów profilu w pierwszym miesiącu naszej pracy

Stworzenie aktywnej i zaangażowanej społeczności fanów

1 miejsce pod względem zaangażowania fanów w kategorii "piwa i cydry"

OPINIA KLIENTA:

Z przyjemnością polecam firmę Note Interactive sp. z o.o. jako partnera w biznesie w zakresie obsługi social media oraz doradztwa marketingowego.

Wysoki poziom kompetencji, dobra organizacja oraz sumienne i terminowe wywiązywanie się z powierzonych obowiązków to główne wyróżniki Note Interactive Sp. z o.o. Firma wykazuje się profesjonalizmem i kompleksowym podejściem do wykonywanych zadań, co bez wątpienia wpłynęło na rozwój Distribev Orbico Sp z o.o., a przede wszystkim na wizerunek marki Paulaner w Polsce.

Wszelkie nasze wątpliwości, czy uwagi zawsze wyjaśniane są na bieżąco i z dużą precyzją. Pracownicy firmy wykazują się ogromnym doświadczeniem, rzetelnością oraz znajomością specyfiki rynku. Doceniamy również możliwość otrzymania rekomendacji wykraczających poza zakres umowy.

Dotychczasowa współpraca pozwala nam z czystym sumieniem polecić firmę Note Interactive Sp. z o.o. jako solidnego, profesjonalnego i godnego zaufania partnera biznesowego.

Oryginalne referencje