Skip links
Klient:

SZKOŁY ŻAK

Zadanie:
uczynić social media skutecznym narzędziem
rekrutacji nowych słuchaczy, oraz przeprowadzić
kampanie rekrutacyjne z użyciem landing pages
Więcej o projekcie

CEL:

Żak postawił nam jasno określony cel: uczynić z kanałów Social Media skuteczne narzędzie do prowadzenia rekrutacji nowych słuchaczy. Do tej pory firma traktowała media społecznościowe stricte wizerunkowo, dzięki nam miały one zacząć przynosić wymierne efekty w postaci zapisów do szkoły.

Dodatkowym wyzwaniem było ujednolicenie i uporządkowanie istniejącej już struktury SM: każdy z ponad osiemdziesięciu lokalnych oddziałów prowadził swój własny profil na Facebooku, a całości brakowało jednolitej koncepcji i zarządzania.

Ujednolicenie i poprowadzenie kanałów Social Media nie było jedynym zadaniem, jakie postawił nam Żak. O ile podstawowe działania na Facebooku odgrywały bardzo ważną rolę wizerunkową i społecznościową, o tyle Klient potrzebował jednocześnie precyzyjnego i skutecznego narzędzia służącego do rekrutacji słuchaczy na konkretne kierunki. Podjęliśmy się więc przygotowania szerokiej, dwunastomiesięcznej kampanii reklamowej w Social Mediach, która miała pokazać, że Facebook jest skutecznym narzędziem rekrutacyjnym. Co więcej, naszym celem było udowodnienie, że Facebook potrafi sprzedawać lepiej i taniej niż realizowana równolegle kampania w Google Ads.

KLIENT:

Szkoły Żak to największa, ogólnopolska firma edukacyjna. Jej początki sięgają roku 1998, obecnie składa się na nią ponad 80 lokalnych oddziałów. Oferta edukacyjna Żaka to kilkadziesiąt kierunków nauczanych w szkołach policealnych, a także szeroki wybór kursów (w tym kursów zawodowych) i szkoleń.

Szkoły Żak pozwoliły podwyższyć kompetencje
już ponad pół milionowi słuchaczy.

REALIZACJA:

Do zadania podeszliśmy dwutorowo. Po pierwsze, przejęliśmy prowadzenie głównego kanału Facebook Szkoły Żak oraz przekształciliśmy luźny zbiór osiemdziesięciu lokalnych profili w jednolitą, skutecznie zarządzaną strukturę. Posłużyliśmy się tu modelem Profilu Globalnego i sieci Lokalizacji, dzięki czemu Centrala Żaka mogła przejąć kontrolę nad wizerunkiem i komunikacją własnej marki. We współpracy z klientem odświeżyliśmy linię graficzną marki, a naszą komunikację w Social Mediach podzieliliśmy na dwa główne komponenty. Pierwszym z nich była aktywizacja fanów marki i zbudowanie zaangażowanej, prężnej społeczności. Drugim – prezentacja oferty edukacyjnej Żaka w myśl claimu marki „Żak – sprawdza się w praktyce”. W komunikacji kładliśmy nacisk na praktyczne aspekty nauki oraz możliwości i perspektyw zawodowe, jakie daje zdobycie nowych kompetencji.

W kwestii wsparcia rekrutacji uzgodniliśmy z Klientem dwutorowy model działania. Po pierwsze, mieliśmy korzystać z już istniejącej, niedawno odświeżonej strony głównej zak.edu.pl, będącej do tej pory główną platformą służącą do zapisów. W związku z dużym ruchem trafiającym na stronę z rozmaitych źródeł, postanowiliśmy wykorzystać go do intensywnych działań remarketingowych. W oparciu o narzędzia analityczne Facebooka (Piksel FB) przygotowaliśmy zestaw kilkudziesięciu grup docelowych, aby w ten sposób odzyskać niekonwertujących dotychczas użytkowników oraz za ich pomocą dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców (działania na grupach Lookalike).

Druga część działań rekrutacyjnych opierała się na stworzonych przez nas, autorskich stronach typu landing page, poświęconych konkretnym kierunkom oferowanym przez Szkoły Żak. Landingi zostały przygotowane z myślą o maksymalizacji konwersji i jak najlepszym wykorzystaniu trafiającego na nie ruchu. W przeciwieństwie od strony głównej Klienta (zawierającej łącznie kilkadziesiąt kierunków i kursów), każdy landing page dedykowany był wybranej specjalizacji.  Landingi posłużyły nam także jako platformy do wykorzystania reklam konwersyjnych – jednych z najbardziej zaawansowanych form reklamowych oferowanych przez Facebooka. Z reguły stosowane są one do „zwykłych” działań sprzedażowych i osiągają bardzo dobre wyniki w branży e-commerce. Postanowiliśmy udowodnić, że równie dobrze mogą sobie poradzić z rekrutacją do szkół policealnych i kursów zawodowych.

Zobacz profil FB Zobacz landing page

REZULTAT:

Wynik dwunastu miesięcy naszych działań na Facebooku prezentuje się następująco:

  • wzrost liczby formularzy (zapisów na kierunki i kursy) złożonych za pośrednictwem FB o 29,54% (dane za cały rok, porównanie 2017 i 2018)
  • wzrost zasięgu treści publikowanych na profilu o 315% (porównanie czerwiec-grudzień rok do roku, z powodu braku wcześniejszych danych)
  • wzrost tempa przyrostu nowych fanów na profilu o 430% (porównanie czerwiec-grudzień rok do roku, w 2017 w badanym okresie przyrost fanów wyniósł 1796, zaś w 2018 było to 7720 )
  • wypracowanie skutecznego modelu współpracy, który pozostawia lokalnym oddziałom swobodę działania, jednocześnie dając Klientowi kontrolę nad komunikacją marki.

wzrost liczby formularzy złożonych za pośrednictwem FB o 29,54%

wzrost zasięgu treści publikowanych na profilu o 315%

wzrost tempa przyrostu nowych fanów na profilu o 430%

Obniżyliśmy o 44% średnią cenę wniosku złożonego za pośrednictwem landing pages dzięki reklamie na FB względem ceny pochodzącej z reklam Google

za pomocą narzędzi remarketingowych i zaawansowanych kampanii Facebooka uzyskaliśmy średnią cenę wniosku pochodzącego z głównej strony żaka niższą o 37% aniżeli ta uzyskiwana dzięki reklamom Google

Autorskie strony landing page okazały się skutecznym narzędziem rekrutacyjnym – wnioski pozyskane za ich pomocą były średnio 44% tańsze niż wnioski pozyskiwane za pomocą reklam Google Ads.

Działania rekrutacyjne prowadzone na starej stronie internetowej, ale za pomocą narzędzi remarketingowych i zaawansowanych kampanii Facebooka pozwoliły nam dostarczyć wnioski, które były średnio 37% tańsze niż wnioski pozyskiwane za pomocą reklam Google Ads.

W ten sposób pokazaliśmy, że odpowiednio skonfigurowane reklamy Facebooka mogą być bardzo skutecznym narzędziem rekrutacyjnym, również w tak trudnej branży, jaką jest Edukacja a zastosowanie dedykowanych stron Landing Page może dodatkowo zwiększyć skuteczność działań rekrutacyjnych

DODATKOWE DZIAŁANIA:

Ponadto stworzyliśmy i uruchomiliśmy dla Klienta platformę “doradzamyzawodowo.pl” – jest to test predyspozycji zawodowych, który w atrakcyjny sposób pozwala na określenie osobowości zainteresowanego klienta. Wyświetlając wyniki jednocześnie wskazuje na propozycje kierunków oferowanych przez Szkoły Żak, które są zgodne z “profilem” kandydata.

Ponadto jest to także skuteczne narzędzie do pozyskiwania kontaktów. Zastosowana metoda – wyświetlenia formularza po wypełnieniu testu sprawia, że potencjalni klienci są zaangażowani w proces na etapie prośby o dane – co znacznie zwiększa konwersję osób, które decydują się je pozostawić.

System oparty jest o całkowicie autorskie rozwiązanie, do którego stworzenia wykorzystaliśmy technologie PHP, JS, MySQL. Wyposażony jest w wygodny panel administracyjny, pozwalający modyfikować pytania, klucz odpowiedzi oraz zarządzać zgromadzonymi danymi. Dzięki zastosowaniu autorskich rozwiązań strona jest znacznie szybsza niż w przypadku jakichkolwiek ogólnodostępnych popularnych rozwiązań.

Zobacz test

OPINIA KLIENTA:

Agencja Note Interactive sp. z o.o. od 17 sZ pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Note Interactive sp. z o.o. jako rzetelnego i profesjonalnego partnera w zakresie usług marketingowych. Od momentu nawiązania współpracy wszystkie zlecenia były realizowane sprawnie i solidnie. Standardy obowiązujące w firmie w pełni spełniają nasze oczekiwania. Dotychczasowy zakres współpracy obejmuje:

  • Kompleksową obsługę Social Media
  • Prowadzenie kampanii sprzedażowych w Social Media
  • Tworzenie materiałów video oraz przeprowadzenie sesji zdjęciowych
  • Projektowanie i wdrażanie stron internetowych

Podstawą kontaktów z firmą Note Interactive sp. z o.o. jest fachowość i solidność, które są połączone z osobistym zaangażowaniem we współpracę oraz wyczuleniem na indywidualne potrzeby klienta. Dodatkowym atutem firmy jest pełna dyspozycyjność pracowników udzielających zawsze maksymalnego wsparcia. Wysoka jakość usług świadczonych przez naszego kontrahenta wpłynęła znacząco na rozwój KOEDU sp. z o.o.

To wszystko stanowi doskonałą wizytówkę firmy, dlatego z ogromną przyjemnością możemy polecić usługi świadczone przez Note Interactive sp. z o.o. szczególnie tym, którzy poszukują solidnego Partnera do współpracy.

Oryginalne referencje